Terugblik op 2021

Met veel plezier blikken wij terug op onze opleidingen tijdens een bewogen 2021. Hoewel we niet zoals anders altijd ter plekke zijn kunnen gaan, hebben we toch in verschillende organisaties een indruk kunnen nalaten. Als we de quote “De opleiding was heel interessant, graag meer van dit!” mogen geloven, dan zal ook 2022 voor ons een leerrijk jaar worden vol nieuwe inzichten.

Hire character, train skill.” – Peter Schutz

Wijze woorden van de voormalige CEO van Porsche waar wij ons bij Drive HR volledig achter zetten. Het voorbije jaar gaven meer dan 30 organisaties de kans aan hun medewerkers om verder in te zetten op hun ontwikkeling via Drive HR. Ongeveer 130 deelnemers gaven vervolgens feedback over de training of workshop die zij volgden.

 

Dat onze trainers vol passie en energie telkens opnieuw aan een training starten, is voor ons een evidentie én ondertussen ook voor onze klanten. 95% geeft aan dat de training werd gegeven door iemand die goed tot zeer goed werd bevonden.

 

90% van de deelnemers is zeer te spreken over de mate van interactie in de trainingen. Dit is een resultaat waar we bij Drive HR erg trots op zijn. Zeker omdat een groot deel van onze workshops en trainingen online diende door te gaan het voorbije jaar

Wat zijn de key take-aways?

9 op de 10 deelnemers beveelt onze trainingen aan. Hierin zien we de opportuniteit om te verbeteren. Er wordt onder andere aangegeven dat er niet perse iets ontbreekt in de training, maar dat men graag nog dieper op de materie ingaat met collega’s, graag nog wat meer tijd had gehad of graag nog extra oefeningen had gedaan.

 

Ons voornemen voor 2022 is dan ook nog sterker inzetten op het volledig uitstippelen van een traject voor onze klanten. Doordat we kunnen opstarten vanuit een prangende vraag van de werknemer, kunnen we nog meer op maat van klanten werken en toetsen we af of een vervolgopleiding, opfrissing of evaluatie waardevol zou kunnen zijn.

Meer blogs.

De pandemie gooide onze manier van werken om, stelde onze vastgeroeste processen en systemen in vraag en deed organisaties wereldwijd kritisch kijken naar hoe het ook anders kan. Het vaak genoemde “nieuwe normaal” stond plots voor de deur en bedrijven konden niet anders dan inzien waar het in een organisatie écht om draait: de mensen.
Werkgeluk... too soft for you? Harde onderzoeksdata toont dat gelukkige, gemotiveerde en geëngageerde medewerkers tot meer productiviteit, minder verzuim, kwalitatievere dienstverlening en meer tevreden klanten leiden. Lees hier onze vijf boosters voor meer werkgeluk!